Suplementy na odchudzanie – czy warto stosować? Jaki preparat wybrać?

Piękna, zgrabna sylwetka to marzenie wielu osób. Niestety, większość z nich nawet nie podejmuje trudów jej modelowania. Wszak, formy redukcyjne uważane są powszechnie za trudne, uciążliwe i niezbyt przyjemne.

Wyjątkiem są suplementy diet – po które sięgamy z wielką ochotą, licząc na świetne wyniki i tzw. szybkie odchudzanie. Niestety, bardzo często okazuje się, że zapewnienia producenta były jedną, wielką bujdą.

Suplementy diet na odchudzanie – czy warto im zaufać?

W telewizji, radio i innych mediach aż roi się od różnego rodzaju reklam suplementów diet. W większości można usłyszeć zapewniania o natychmiastowym efekcie, redukcji X kilogramów, unikalnej formule itp. Niestety, zwykle jest to jedną, wielką – mówiąc kolokwialnie – ściemą.

Środki na odchudzanie może i mogą być skuteczne, ale z całą pewnością nie zaliczymy do nich tych reklamowanych na szeroką skalę. Wystarczy tylko zerknąć w ich skład – nie ma tam absolutnie nic, co mogłoby wykonać za nas „czarną robotę”.

Nie oznacza to jednak, że wszystkie suplementy diet takie są. Istnieje wiele różnych preparatów, które mogą być użyteczne.

Jaki suplement diety wybrać?

Mówiąc „użyteczne” mamy na myśli środki, których skład oparty jest na jednym z poniższych składników:

  • Błonnik witalny
  • Kwas hydrokscytrynowy
  • Kwas chlorogenowy
  • Wyciąg z afrykańskiego mango
  • Piperyna

Wszystkie wyżej wymienione substancje zostały przebadane klinicznie. Ich działanie zostało udowodnione naukowo, dlatego też można temu ufać.

Suplementacja jako dodatek, a nie podstawa

Decydując się na skorzystanie z suplementów diet musimy mieć na uwadze, że nie stanowią one podstawy odchudzania. Są efektywne tylko wtedy, gdy jednocześnie zadbamy również o trening i dietę. Bez tego, nawet najlepszy preparat okaże się mało efektywny.

Jaka dieta na odchudzanie?

Biorąc pod uwagę fakt, iż suplementy stanowią tylko i wyłącznie dodatek (skądinąd – skuteczny), należy zadbać o sposób żywienia, tudzież dietę redukcyjną. Powinna się ona cechować pełnowartościowością oraz odpowiednim bilansem (indywidualnie przypisanym do danej jednostki).

Co więcej, należy pamiętać o kilku kluczowych zasadach, tj.:

  • stałe pory posiłków (konsumpcja zawsze w tych samych godzinach)
  • odpowiednie nawodnienie (2-3 litry wody dziennie)
  • minimum 5-6 mniejszych posiłków zamiast 2-3 większych

Jaki trening na redukcję?

Aktywność fizyczna jest ważna. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Niestety, niewiele osób zdaje sobie sprawę, że część ćwiczeń nie przyczynia się do spadku tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia siłowe lub aeroby o zbyt niskiej intensywności dają niedostateczne efekty.

Istotą treningu jest zadbanie o tętno na poziomie (60-70%: tlenowe) lub (80-90%: anaerobowe). Wówczas zachodzi spalanie tkanki tłuszczowej.

Ponadto, należy pamiętać, że skuteczny trening redukcyjny powinien trwać około 40-60 minut. Krótsze sesje mogą nie przynieść tak dobrych rezultatów.