Sposoby na szybką redukcję zbędnych kilogramów: dieta, trening (aerobik) i suplementy (ranking)

Czy odchudzanie musi być procesem skrajnie uciążliwym i wymagającym? Czy nie istnieją przyjemne formy redukcji kilogramów?

Przyjęło się, że odchudzanie to proces trudny i wymagający. W dobie dzisiejszej wiedzy – niekoniecznie musi to być prawdą, wszak – kilogramy można redukować na wiele różnych sposobów. Jedne są mniej, inne bardziej przyjemne.

Odchudzanie, czyli o Twoich nowych obowiązkach

Z racji tego, że redukcja zbędnych kilogramów wymaga regularności, to odchudzanie musi być traktowane jako obowiązek. Sam fakt „bycia” obowiązkiem sprawia, że podchodzimy do tego procesu z niezbyt dużą sympatią.

Na szczęście, można przeprowadzić je w taki sposób, by było możliwie mało uciążliwe. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że może to mieć wpływ na ograniczenie tempa redukcji.

Dieta, czyli o zmianach żywieniowych

Nieprawdą jest, że odchudzanie zmusza nas do radykalnych zmian. Odżywianie powinno ulec tylko drobnym metamorfozom. Wszak, wystarczy ograniczyć niezdrową, wysokokaloryczną żywność i zastosować się do zasad regularności. W większości przypadków nie musimy redukować objętości posiłków.

Trening, czyli o aktywności fizycznej

Niezwykle dużą rolę w procesach redukcyjnych pełni trening. Realizacja ćwiczeń ma na celu zwiększyć zapotrzebowanie na energię, co doprowadza organizm do pozyskiwania jej z tkanki tłuszczowej (dochodzi od jej spalania).

Dobór aktywności fizycznej jest w pełni dowolny. Dlatego też, trening może być przyjemny. Istotne jest jednak to by forma była ogólnorozwojowa, ćwiczenia były umiarkowanie intensywne, a czas trwania treningu nie mniejszy niż 45 minut.

Efektywne ćwiczenia na odchudzanie

Trening odchudzający może przyjmować przeróżne formy. Od biegania, poprzez jazdę na rowerze, aż po aerobik. Każde z ćwiczeń charakteryzuje się jednak tym, że pobudza niemalże cały organizm do pracy.

Efektywnym ćwiczeniem na odchudzanie można nazwać zatem każdą ogólnorozwojową czynność, którą wykonuje się odpowiednio długo i z odpowiednim obciążeniem/w odpowiednim tempie.

Aerobik, czyli kilka słów o formach ćwiczeń aerobowych

Aerobik to rekreacja ruchowa, która ma coraz więcej zwolenników. Z powodzeniem może być wykorzystywana w procesach odchudzających. Jej największą zaleta jest mnogość form, które pozwalają dostosować się do danej jednostki – jej możliwości (zarówno fizycznych, jak i psychicznych).

Aerobik to termin używane zamiennie z „fitness”, a jak wiemy – bycie „fit” jest w modzie. Dlaczego o tym wspominamy?

Najnowsze badania dowodzą, że formy aerobowe są zdecydowanie najefektywniejszą formą treningową. Przy czym należy pamiętać, że muszą być wykonywane zgodnie z zaleceniami dotyczącymi: częstotliwości, objętości, intensywności. Ważny jest również dobór odpowiedniej formy treningowej.

Przeciętny klub fitness udostępnia od kilku do kilkunastu różnych lekcji, tak aby dosłownie każdy mógł skorzystać z tego typu zajęć. Aerobik dedykowany jest zarówno osobom młodym, jak i starszym. Na lekcje uczęszczać mogą osoby otyłe (w celu redukcji), jak i szczupłe (w celu poprawy kondycji). Nie ma żadnych ograniczeń.

Suplementacja, czyli wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda

Na wstępie wspomnieliśmy, że w dzisiejszych czasach odchudzanie wygląda inaczej i niekoniecznie jest trudne i wymagające. Wszystko za sprawą „nowości” oferowanych przez przemysł farmaceutyczny. Liczne badania dowiodły, że preparaty oparte na błonniku czy kwasie hydroksycytrynowym mają realny wpływ na tempo redukcji tkanki tłuszczowej.

Szerzej o suplementach na odchudzanie można przeczytać w publikacji tabletki na odchudzanie: