Najlepszy sposób na redukcję zbędnych kilogramów: ćwiczenia aerobiczne pod lupą!

Odchudzanie to temat, który ostatnimi czasy stale zyskuje na popularności. Jest to oczywiście bezpośrednio związane z faktem, iż liczba osób z nadwagą stale rośnie. Na dzień dzisiejszy, szacuje się, że niemal 45% społeczeństwa narzeka na nadmiar tkanki tłuszczowej w organizmie.

Odchudzanie jako termin jest przez ludzi bardzo różnie interpretowane. Dla jednych będzie to dieta, dla innych trening, dla jeszcze innych suplementacja. Oczywistym jest jednak to, że najlepiej połączyć te wszystkie trzy elementy w jedną całość. Wówczas efekty przychodzą najszybciej. Nie każdy jednak ma na tyle chęci i samodyscypliny. Co zatem zrobić, by schudnąć? Który sposób jest najlepszy?

Trening, jako najlepsza forma redukcji kilogramów

Dieta i suplementacja stanowi swojego rodzaju uzupełnienie treningu. Dlaczego? To właśnie poprzez stymulację mięśni podczas treningu doprowadzamy do generowania zwiększonego zapotrzebowania energetycznego. Zmuszamy tym samym organizm do wykorzystania źródeł zapasowych, a konkretniej – tkanki tłuszczowej.

Dlatego też, jeśli już pragniemy używać procesów odchudzających jako synonimu dla słowa odchudzanie, to najbliższym temu będzie trening redukcyjny.

Jaki trening jest najlepszy?

Zdecydowanie najefektywniejszą formą treningową są aeroby. Ćwiczenia aerobowe, czyli te, które poprawiają wydolność krążeniowo-oddechową. Tak naprawdę redukcja wagi i przyśpieszenie metabolizmu jest bardzo przyjemnym skutkiem ubocznym. Aeroby wpływają również także na:

  • zdolności wytrzymałościowe
  • zdolności siłowe
  • skład i budowę ciała
  • samopoczucie psychiczne

Poprzez trening aerobowy rozumie się wszelkie ćwiczenia, które mają charakter ogólnorozwojowy. Ich intensywność nie może być mniejsza niż 55% i większa niż 85% tętna maksymalnego. Czas treningu aerobowego (pojedynczej sesji) powinien być nie krótszy niż 30 minut. Z kolei tygodniowa objętość treningowa nie może wynosić mniej niż 120-150 minut.

Do najpopularniejszych ćwiczeń aerobowych zaliczamy: jazdę na rowerze stacjonarnym, stepowanie, aerobik hi-low.

Fitness, czyli niedoceniany trening aerobowy

Czy wiesz, że już w latach 60-tych tworzono pierwsze plany treningowe typu fitness? Autorem pionierskiego zestawu był Kenneth Cooper – lekarz N.A.S.A., który stworzył zestaw ćwiczeń dla amerykańskich kosmonautów.

Wraz z upływem lat, fitness był wielokrotnie modyfikowany. Dostosowywano jego intensywność, formy i objętość. Zaczęto korzystać z coraz większej ilości urządzeń i akcesoriów, co było efektem badań.

Skuteczność fitnessu nie ulegała żadnej wątpliwości. Dzisiaj do grona ćwiczeń tego typu zalicza się nawet jazdę na rowerze oraz pływanie. Wszak, na to, czy ćwiczenie ma charakter aerobowy (aerobik to pojęcie używane zamiennie z fitness) wpływ ma nie jego forma, a:

  • Intensywność
  • Objętość
  • Ogólnorozwojowość

Można zatem powiedzieć, że osoby jeżdżące na rowerze w odpowiednim rytmie, z odpowiednią regularnością i odpowiednią intensywnością – trenują fitness.

Powszechna definicja fitness

Powszechna definicja fitness i jego pojmowanie jest jednak nieco inna. Poprzez ten termin rozumie się ćwiczenia realizowane w rytm muzyk. Są to zajęcia gimnastyczno-taneczne. W klubach fitness dostępnych jest wiele różnych form treningowych. Do najpopularniejszych zaliczamy:

  • Aerobik hi-low
  • Jogę
  • Zajęcia ze steperem
  • Spining

Ile mogę schudnąć korzystając z fitness?
Zajęcia typu fitness pozwalają redukować kilkaset kalorii w ciągu 45 minut. To wynik, który pozwala chudnąć w bardzo szybkim tempie. Oczywiście, pod warunkiem że jednocześnie zadbamy również o zmianę nawyków żywieniowych oraz suplementację.

Nie mniej jednak, kilka kilogramów mniej w skali miesiąca to rezultaty w zasięgu każdej jednostki.