Jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej do wakacji? Jak schudnąć przed sezonem?

Nadmiar tkanki tłuszczowej to nie tylko problem natury estetycznej. Warto chudnąć dla swojego zdrowia. Wszak, nadwaga to przypadłość stanowiąca przyczynę wielu chorób i dolegliwości.

Warto jednak mieć świadomość, że sama redukcja to tylko pierwszy krok dla pięknej i zgrabnej sylwetki. Należy zadbać również o rozbudowę masy mięśniowej.

Jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej?

Procesy redukcyjne z całą pewnością nie są łatwe. Wymagają zaangażowania, dyscypliny i cierpliwości. Efekty nie przychodzą natychmiastowo co może mieć negatywny wpływ na naszą motywację.

Odchudzanie to proces składający się z kilku elementów. Dzisiaj pragniemy przedstawić trzy najważniejsze: dietę, trening oraz suplementację.

Dieta odchudzająca

Dieta na odchudzanie to prosty jadłospis, który powinien składać się ze zdrowych, pełnowartościowych posiłków. W ciągu dnia, do konsumpcji powinniśmy przysiadać co najmniej cztery – pięć razy.

Istotne w diecie jest zachowanie regularności, tj. powinniśmy jadać o stałych porach, najlepiej w równych odstępach czasu. Pamiętać należy również o zasadzie dotyczącej ostatniego posiłku – powinien być konsumowany nie później niż trzy godziny przed snem.

Trening odchudzający

Aby doszło do procesu spalani, musimy zadbać o aktywność fizyczną. Wszak, to właśnie ona generuje zapotrzebowanie energetyczne.

Forma aktywności fizycznej jest w praktyce dowolna. Jednak, należy pamiętać, że musi być odpowiednio intensywna i ogólnorozwojowa.

Suplementacja

Stosowanie suplementów diety nie stanowi konieczności. Jest jednak doskonałą opcją, którą – warto uskuteczniać. Dlaczego warto? Przede wszystkim z tego względu, że ma dobroczynny wpływ na układ trawienny i dodaje energii niezbędnej do podejmowania trudów tego wyzwania.

Istotne jest jednak to, aby wybierać środki sprawdzone, skuteczne i dobrze opiniowane. W końcu, nie każdy suplement diety jest dostatecznie efektywny. Podstawę wyboru mogą stanowić również niezależne rankingi.

Co po redukcji? Budowa masy mięśniowej!

Atrakcyjna sylwetka to umięśniona sylwetka. Nic więc dziwnego w tym, iż tak wielu mężczyzn (i nie tylko) decyduje się na realizację tego celu.

Niestety, proces rozbudowy nie jest łatwy. Wymaga sporej ilości wylanego potu, czasu oraz konsekwencji. Dlatego też, tak niewielu mężczyznom udaje się osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Po pierwsze: dieta
Absolutnie kluczowym elementem budowy masy mięśniowej jest dieta. O jadłospis należy zadbać bezwzględnie. 5-6 posiłków w ciągu dnia, o stały porach powinno dać bilans wartości odżywczych równy ilorazowi masy ciała i:

  • 6 – dla węglowodanów (wartość podana w gramach)
  • 2 – dla białka (wartość podana w gramach)
  • 0,5 – dla tłuszczów (wartość podana w gramach)

Po drugie: trening
Jak wspomnieliśmy na samym początku – trening to istotny element procesu rozbudowy włókien mięśniowych. Jego poprawna i regularna realizacja ma ogromne znaczenie dla tempa rozbudowy mięśni. Mało tego – to element kluczowy. Wszak, bez stymulacji nie dojdzie do wzrostu.

Trening warto opierać na ćwiczeniach angażujących wiele grup mięśniowych (tzw. ćwiczenia wielostawowe). Tygodniowo należy realizować 3-4 sesje treningowe.

Po trzecie: suplementacja
Stosowanie suplementów diet nie jest co prawda konieczne, ale jak najbardziej wskazane jeśli chcemy osiągać dostatecznie dobre rezultaty.

Na początek zalecamy skorzystać z popularnych uzupełniaczy diety: gainerów, białka, carbo. Ich przyswajalność pozwoli zwiększyć efektywność.

Z czasem warto suplementować również l-karnitynę, aminokwasy BCAA oraz kreatynę (w formie monohydratu, a następnie jabłczanu).